فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح تامین مالی جمعی تولید و فروش کیف، کفش و چمدان

4.8/5 - (6 امتیاز)

✴️سود سالانه: ۳۶ درصد

📅مدت طرح: ۱۲ ماه

📈دوره بازپرداخت سود: ماهانه

⏳سرمایه مورد نیاز: ۸ میلیارد تومان

💎نوع تامین مالی: شناور

 

✅معاف از مالیات

❇️دارای ضمانت نامه معتبر  از صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان یزد

✅دارای مجوز از شرکت فرابورس 

❇️حداقل مبلغ سرمایه گذاری: ۱ میلیون تومان

 

🌐برای سرمایه گذاری به صفحه طرح ها سایت مسکن پلاس مراجعه کنید.

 

👨‍💻ارتباط با کارشناسان:

☎️ 021-66008603

📞 09108909553

 

معرفی طرح

شرکت جاجیم نگار ایساتیس (متقاضی) یک شرکت فعال در حوزه تولید انواع کیف، کفش و چمدان است.

دفتر مرکزی این شرکت در حال حاضر استان یزد قرار دارد. این شرکت جهت تامین سرمایه در گردش تولید محصولات مورد نظر خود، شامل انواع کیف و کفش مردانه و زنانه، چمدان و کوله نیاز به سرمایه در گردشی 80,000 میلیون ریالی طی 12 ماه دارد. 

این طرح از نوع شناور بوده و متقاضی با تامین مالی حداقل 40,000 میلیون ریال می‌تواند تولید این محصولات را انجام دهد و توجیه اقتصادی طرح همچنان حفظ گردد. پس از موفقیت این کمپین مبالغ جمع‌آوری شده حاصل از آن در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت تا مطابق با برنامه کسب و کار طرح صرف خرید اقلامی چون چرم، پارچه، دسته چمدان، زیپ و … و بخشی از آن نیز صرف پرداخت هزینه‌های حقوق و دستمزد تولید گردد.

مطابق برنامه کسب و کار این طرح؛ سهم هزینه‌های خرید مواد اولیه تولید در حدود 68 درصد و سهم هزینه‌های نیروی انسانی مستقیم در حدود 28 درصد خواهد بود. طبق قرارداد فی ما بین و برنامه کسب و کار طرح، متقاضی ملزم به تولید و فروش محصولات تولید شده به صورت ماهانه به مبلغ میانگین 13,333 میلیون ریال است. همچنین متقاضی موظف است طی دوره جمعاً حدود 9,169 عدد انواع کیف، کفش و چمدان (جزئیات در برنامه کسب و کار موجود است) تولید و حداقل ظرف مدت 1 ماه تولیدات خود را به فروش رساند و در صورت عدم فروش محصول به میزانی که حداقل سود برآوردی ماهانه سهم مشارکت‌کنندگان تامین شود، متقاضی موظف است با بازخرید محصولات تولید شده یا در دست تولید، این رقم را پوشش دهد.

برآورد شده است که فروش کل محصول طی دوره با مبلغ تامین شده از طریق فراخوان به عدد 160,000 میلیون ریال برسد که این فروش سود ناخالص طرح را به عدد 80,000 میلیون ریال می‌رساند. این رقم طبق برنامه کسب و کار طرح به نسبت 32.4 به 67.6 میان متقاضی و مشارکت‌کنندگان تسهیم شده و نرخ اسمی 36 درصد سالیانه عاید مشارکت‌کنندگان می‌نماید. جزئیات بیشتر طرح در قرارداد فی ما بین و برنامه کسب و کار طرح موجود است که از قسمت اسناد طرح می‌توانید آن را دانلود و مطالعه نمایید.

ریسک‌های طرح و شیوه پاسخ به هر یک

 کاهش فروش محصول نسبت به رقم پیش‌بینی شده در برنامه کسب و کار طرح

 در صورت عدم تحقق فروش به میزان برآورد شده به هر دلیل، متقاضی محصولات تولید شده را به میزان دستیابی به سود برآوردی و اصل مشارکت سرمایه‌گذاران بازخرید خواهد کرد.

 وارد آمدن خسارت به محصولات و مواد اولیه

 متقاضی موظف است هرگونه مسئولیت در قبال وارد آمدن خسارت به مواد اولیه، مواد در جریان ساخت و محصول را برعهده بگیرد.

شکست کمپین تامین مالی جمعی طرح

 با توجه به جدید بودن طرح‌های تأمین مالی ،جمعی این امکان وجود دارد که در دوره جمع آوری وجوه، وجوه جمع آوری شده به حداقل سرمایه قابل پذیرش برای موفقیت کمپین، نرسد لذا در صورت شکست کمپین، وجوه واریزی مشارکت کنندگان در این طرح عودت داده می‌شود و هیچ‌گونه سودی به آن تعلق نمی‌گیرد.

تعلیق کمپین تامین مالی جمعی طرح

 با توجه به اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری سکوی تأمین مالی جمعی مسکن پلاس مبتنی بر طرح های توجیهی ارائه شده از سوی متقاضی است این امکان وجود دارد در دوره جمع‌آوری وجوه، عامل تشخیص دهد انحراف یا تخلفی در اجرای طرح رخ داده است یا اطلاعات نادرستی راجع به طرح از سوی متقاضی ارائه شده است یا متقاضی به تعهدات قراردادی خود حین دوره جمع‌آوری وجوه پایبند نبوده است لذا در صورت مشاهده چنین مواردی عامل کمپین را تعلیق کرده و وجوه واریزی مشارکت‌کنندگان در این طرح عودت داده می‌شود و هیچگونه سودی به آن تعلق نمی‌گیرد.

عدم امکان انصراف از سرمایه‌گذاری

 مشارکت‌کنندگان محترم دقت داشته باشند که در دوره جمع‌آوری وجوه و پس از آن تا موفقیت طرح یا شکست و توقف آن، به هیچ وجه امکان انصراف از سرمایه‌گذاری و عودت وجه وجود ندارد لذا به سرمایه‌گذاران محترم توصیه می‌شود بررسی‌های لازم و اطمینان کامل در این طرح سرمایه‌گذاری نمایند.

ریسک انحراف طرح از عملکرد پیش بینی شده

 از آنجایی که طبق دستورالعمل تأمین مالی جمعی، سرمایه‌گذاران در سود و زیان اجرای طرح شریک هستند، سرمایه‌گذاران ممکن است تمام یا بخشی از سرمایه خود را از دست دهند با توجه به ماهیت طرح این امکان وجود دارد که درآمد برآورد شده از طرح مذکور به صورت کامل محقق نگردد.قرار داد میان متقاضی و عامل به نحوی منعقد شده است که در صورت مشاهده انحراف از سودآوری پیش بینی شده یا تخلف در اجرای طرح از سوی متقاضی، امکان فسخ قرارداد توسط عامل وجود داشته باشد با این وجود به سرمایه‌گذاران محترم توصیه می‌شود به اندازه ظرفیت پذیرش ریسک در این طرح سرمایه‌گذاری نمایند.

ریسک تغییرات بهای تمام شده

 تغییرات احتمالی در افزایش بهای تمام شده تجهیزات مورد نیاز برای اجرای طرح باعث افزایش بهای تمام شده محصولات می‌گردد. به منظور کنترل این ریسک متقاضی موظف شده است بلافاصله پس از تأمین مالی، نسبت به خرید فوری تجهیزات و ملزومات مورد نیاز اقدام نماید و در صورت تغییر بهای تمام شده از منابع و دارایی‌های خود نسبت به تأمین مابه التفاوت اقدام خواهد نمود.

ریسک تضامین و وثایق اخذ شده از متقاضی

 تضامین اخذ شده از متقاضی ضمانت نامه تعهدات پرداخت و چک اعضای هیئت مدیره می‌باشد لذا در صورت نکول متقاضی در پرداخت متفرعات نسبت به وصول چک‌های تضمین ضامن یا وصول از محل ضمانت‌نامه به نفع عامل اقدام می‌شود با این وجود به سرمایه گذاران محترم توصیه می‌شود به اندازه ظرفیت پذیرش ریسک در این طرح سرمایه‌گذاری نمایند.

 نقد شوندگی گواهی‌های شراکت

با توجه به عدم امکان خروج سرمایه‌گذاران از طرح تا پایان دوره سرمایه‌گذاری این نوع فرصت‌های سرمایه‌گذاری تنها برای سرمایه‌گذارانی مناسب است که تا پایان مدت اجرای طرح نیاز به منابع مالی خود ندارند.

 نماد های طرح

 نماد فارسی طرح: نگارپلاس
 نماد انگلیسی طرح: negarpls

سایر مطالب

2 دیدگاه دربارهٔ «فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح تامین مالی جمعی تولید و فروش کیف، کفش و چمدان»

  1. سعید حسین رضایی

    سلام
    در طرحها دو عدد برای سود اعلام میکنید یکی سود سالانه یکی سود موثر .فرق اینا چیه؟ سرمایه گذار ماهانه و در نهایت به کدوم عدد میرسه؟

    1. سلام،
      نرخ سود موثر در واقع نرخی است که بر خلاف نرخ سود اسمی (یا سالانه)، به شیوه واریز عایدی‌های حاصل از سرمایه‌گذاری بها می‌دهد. به این صورت که با مرکب کردن عایدی‌های میان دوره حاصل از سرمایه‌گذاری، به نرخ اسمی اضافه می‌کند و شما می‌تونید فرصت‌های سرمایه‌گذاری رو بهتر با هم مقایسه کنید.
      برای مثال یک فرصت سرمایه‌گذاری با نرخ سود پیش‌بینی شده معادل 40 درصد سالانه که سود و اصل پولتون رو در انتهای دوره پرداخت می‌کنه نرخ موثری برابر با 40 درصد داره. اما همین فرصت سرمایه‌گذاری اگر سود رو هر 6 ماه یکبار به شما پرداخت کنه شما می‌تونید از اون عایدی به مدت 6 ماه استفاده کنید و این اتفاق نرخ موثر سرمایه‌گذاری شما رو به 44 می‌رسونه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top